۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۹
کد خبر: ۶۰۴۲۲۹
آیت الله رئیسی:

ملت ایران با توطئه آمریکا متوقف نمی شود| لزوم کادرسازی حوزه برای دستگاه قضا

ملت ایران با توطئه آمریکا متوقف نمی شود| لزوم کادرسازی حوزه برای دستگاه قضا
رییس دستگاه قضا با تأکید بر این که توطئه آمریکا علیه ایران به جایی نمی رسد، گفت: تصور آمریکا این است که با این اقدامات متوقف می شویم اما سخت در اشتباه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رئیسی رییس قوه قضائیه در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به توصیه های مراجع تقلید گفت: مراجع بزرگوار ملجأ مردم هستند و توصیه های این بزرگواران مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین نسبت به مسائل علمی در دستگاه قضایی نگاه ما به حوزه های علمیه و مراجع تقلید است، بسیاری از گره های علمی در دستگاه قضایی و در قضاوت توسط مراجع بزرگوار گشوده می شود و ارتباط دستگاه قضایی با حوزه و مراجع ارتباط دائمی است، همیشه علما و بزرگان باید نسبت به دستگاه قضا که مسؤولیت خطیری را بر عهده دارد توجه داشته باشند که خوشبختانه این نگاه وجود دارد.

رییس دستگاه قضا با تأکید بر این که برای غنای دستگاه قضایی از نظر علمی ارتباط حوزه های علمیه به ویژه حوزه قم و مراجع و قوه قضائیه باید دائمی باشد، اظهار داشت: بخش های پژوهشی و علمی قوه قضائیه و سؤالاتی که بین قضات نسبت به مسائل علمی و فقهی مطرح است باید توسط حوزه ها و بزرگان پاسخ داده شود.

وی با اشاره به دغدغه های مراجع و بزرگان نسبت به دستگاه قضایی ادامه داد: اطلاع مراجع از اقدامات دستگاه قضایی برای اطمینان بخشی مهم است چرا که اعتماد و اطمنیان علما و مراجع بر روند کارهای قضایی را ضروری می دانیم.

آیت الله رئیسی با تأکید بر کادرسازی برای دستگاه قضایی ابراز داشت: امروز حوزه های علمیه مرکز کادر سازی برای دستگاه قضایی است، ما از دانشگاه ها و حوزه ها برای کادر دستگاه قضایی بهره می بریم و هرچه نیروهای آموزش دیده حوزه ها و دانشگاه ها از علم و دانش بیشتر و تقوای برتری برخوردار باشند کار دستگاه قضا بهتر انجام می شود.

وی عنوان کرد: از حوزه های علمیه می خواهیم نسبت به کادرسازی برای قوه قضائیه همت مضاعف داشته باشند تا نیروهایی در دستگاه قضا باشند که از علم و تقوا بهره مند هستند.

رییس قوه قضائیه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکا علیه ایران خاطرنشان کرد: تصور آمریکایی ها این است که با این اقدامات متوقف یا دچار عقب گرد می شویم، بنای نظام اسلامی و ملت ایران مقاومت و ایستادگی است.

وی اضافه کرد: ما نه متوقف خواهیم شد و نه عقب گرد خواهیم کرد بلکه بنای ملت بزرگ ایران بر پیشروی است چرا که تعالی ملت ایران در ایستادگی در برابر دشمن است، هر اندازه دشمن محدودیت ها را بیشتر کند ملت منسجم تر خواهد شد و مسؤولان برای این که کشور روی پای خود بایستد مصمم تر می شوند.

آیت الله رئیسی با بیان این که اقتصاد کشور باید با مستقل از دیگران باشد، گفت: حتی ارتباط اقتصاد کشور با نفت نباید به گونه ای باشد که اگر نفت نبود اقتصاد دچار مشکل شود، امروز مسؤولان دنبال این هستند که وابستگی کشور را به نفت کم کنند.

وی افزود: دشمن دنبال این است که صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما باید بداند که هرگز در این هدف پلید خود موفق نخواهد شد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
 
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
دوستدار حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
خدایا شر امریکای جنایتکار رو به خودش برگردون.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
مانباید نفت را خام فروشی میکردیم.ماباید همه فراوردهای نفتی رابتوانیم خودمان تولید کنیم
0
0
طاهری
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
ترامپ برای بقایاسراییل تجاوزگر و کودکشدست جنایت میزند و این که بار اول امریکا نیست اما هیچ غلطی نمیتواند بکند انشاء الله اسراییل بزودی ازصحنه ی روزگار محو میشود و عد از محو اسراییل دنیا و همه امت ها به آسایش میرسند
0
0
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
شرکتهای نفتی حامیش افزایش قیمت انرژی براشون مطلوب خواهد بود
0
0